InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Ponedeljak, 15.10.2018 || Kontroling u hotelijerstvu - savladajte najnoviju verziju USALI standarda  |  Odabrani najbolji barmeni na Schweppes Mixology takmičenju  |  Carlsberg investira u Kronenbourg pivaru  |  Radissonovi planovi za rast  |  Belgrade Food Show početkom novembra  |  Početkom oktobra Beogradska nedelja restorana  |  TripAdvisor biće društvena mreža za ljubitelje putovanja  |  Karisma Hotels & Resorts od novembra upravlja Irotama Resortom  |  Na prodaju vranjski Navip sa nepokretnostima i opremom  |  Prvi "Festival srpske trpeze”  |  I u ovoj godini Plantaže nastavljaju sa priznanjima  |  Otkrivena pivara stara 13 hiljada godina  |  Metro prodaje Real hipermarkete, fokusira se na veleprodaju  |  Nastavlja se BarcaffèBarista Tour  |  „Trezno i oprezno- izaberi odgovorno“ povodom Svetskog dana odgovorne konzumacije piva  |  Zapažena prezentacija Zlatibora u Celju  |  Indijske investicije u hotelijerstvo Vrnjačke Banje i prestonice  |  Otvoren konkurs za sedmu generaciju Mladih lidera  |  Dejan Pejčinović novi COO Mona Hotel Management-a  |  Moguće da će cene piva rasti sledeće godine  |   ||
   

Svet: Metro zabeležio solidan treći kvartal

06.08.2018
Sa malim porastom like-for-like prodaje u devet meseci, zaključno sa krajem juna 2018. godine, Metro je ukupno postigao solidan poslovni rezultat. Još jednom je povećana prodaja na veliko i objavljen like-for-like porast od 1,2% za prvih devet meseci finansijske godine. U trećem kvartalu, veleprodaja je porasla za 1% like-for-like. Na prijavljenu prodaju uticao je i negativan efekat valuta.
 

Kako je saopšteno, Metro Grupa (uključujući i Real) uvećala je svoju like-for-like prodaju za 0,7% u devet meseci, iako je Real zabeležio pad tokom navedenog perioda. U Q3, like-for-like prodaja Grupe blago je opala za 0,5%, pre svega zbog pomeranja Uskrsa. EBITDA je dostigla je 1,071 miliona evra u devet meseci i 302 miliona evra u Q3.

Treći kvartal potvrđuje pozitivan trend u ogromnoj većini naših poslovnih subjekata, izjavio je Olaf Koh, predsednik upravnog odbora Metro AG. Rezultati pokazuju da možemo brzo i efikasno da korigujemo pojedinačne negativne razvoje. Nastavili smo pozitivan like-for-like trend u segmentu veleprodaje, koji čini 80% naših poslovnih aktivnosti u smislu prodaje. Takođe, Rusija jeste i ostaje važno tržište za Metro. Mere koje su preduzete počele su da utiču na prodaju i zarade. Na ovoj poboljšanoj osnovi dosledno nastavljamo poslovna zalaganja u Rusiji. Uzimajući u obzir ukupan solidan razvoj, potvrđujemo naše izglede za finansijsku 2017/18 godinu, dodao je on.

Metro veleprodaja
Metro veleprodaja raste na like-for-like osnovi i osnažuje u segmentu dostave. Like-for-like u veleprodaji povećan je za 1,2% u devet meseci 2017/18. Ovaj rast posebno je podstaknut poslovanjem u Nemačkoj, istočnoj Evropi (bez Rusije) i Aziji. Zbog nepovoljnog kretanja kursa – posebno u Rusiji, Turskoj i Aziji – zabeležena prodaja ima pad od -1,3% na 22,1 milijardi evra. U trećem kvartalu 2017/18, like-for-like veleprodaja porasla je za 1%. Ovaj rast je podstakla Azija i, posebno, istočna Evropa (osim Rusije), zahvaljujući dvocifrenom rastu u Turskoj, Ukrajini i Rumuniji. Pomeranje Uskrsa negativno je uticalo na prodaju u Nemačkoj i zapadnoj Evropi. Zbog negativnih kursnih razlika, posebno u Turskoj i Rusiji, zabeležen je pad prodaje od -2,8%, na 7,3 milijarde evra.
 
HoReCa
Poslovanje sa osnovnim HoReCa kupcima (hoteli, restorani, ugostitelji) i trgovcima nastavilo je da se razvija pozitivno i doživljava značajan rast. Za HoReCa sektor like-for-like prodaja porasla je za 3,8% u devetomesečnom periodu i za 3,3% u trećem kvartalu. Za trgovce, like-for-like prodaja u zemljama u fokusu porasla je za 3,7% u trećem kvartalu (u devet meseci pad je -0,6%), sa jasnim trendom poboljšanja u Rusiji.
 
Metro Rusija
U Rusiji, like-for-like prodaja u devet meseci 2017/18. značajno je opala, za -7%. Usled negativnih efekata valute, prijavljena prodaja smanjena je za -16,4%. Q3 2017/18. pokazuje vidljivo poboljšanje u odnosu na prethodni kvartal: zahvaljujući odgovarajućim merama, pad prodaje je značajno usporen (-3,2%). Zbog negativnih efekata valute prijavljena prodaja je smanjena za -19,5%.

Segment isporuke
Segment isporuke u Metro veleprodaji pokazao je veoma pozitivan zamah, sa rastom prodaje za oko 17%, na 3,9 milijardi evra u devet meseci 2017/18. Ovo se u velikoj meri pripisuje kupovini Pro à Pro. Kao rezultat, prodaja isporuke je iznosila 18% ukupne prodaje. U Q3 2017/18, prodaja je porasla za oko 10% i ostvarila je oko 19% ukupne prodaje.

EBITDA
EBITDA, isključujući doprinose zarade od transakcija nekretninama, dostigla je ukupno 967 miliona evra u devet meseci 2017/18 (u devet meseci 2016/17: 1.030 miliona evra). Ovo smanjenje je bilo prvenstveno usled sniženja trenda prodaje u Rusiji u iznosu od -64 miliona evra (-37 miliona evra prilagođeno efektima valute), i negativnog efekta valute u visini od 22 miliona evra.

EBITDA, isključujući doprinose zarade od transakcija nekretninama, zabeležila je pad od ukupno 345 miliona evra u Q3 2017/18. (Q3 2016/17: 357 miliona evra), prvenstveno usled pomeranja Uskrsa i negativnih efekata valute. U stalnoj valuti, EBITDA je porasla za šest miliona evra u odnosu na isti period prethodne godine. Razvoj u Rusiji u iznosu od -14 miliona evra (0 miliona evra prilagođeno efektima valute) uglavnom se pripisuje povećanju prodaje u Q2 i pozitivnom jednokratnom efektu u iznosu od približno 10 miliona evra.


Nazad
 

 
 
facebook 
 
back to top