InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  SRBIJA Subota, 18.08.2018 || Sve brojniji imućniji gosti   |  Kontroling u hotelijerstvu - savladajte najnoviju verziju USALI standarda  |  Kompanija Miele ostvarila rast prometa  |  Heineken organizovao besplatan prevoz tokom Beer Festa  |  Belgijski novinari u poseti našoj zemlji  |  Zabeležen rast potrošnje hrane i pića  |  Meksički kuvari napravili najduži hot-dog na svetu  |  Nemačka proizvela više sladoleda od Italije  |  Apatinska Upravi saobraćajne policije donirala alkometre   |  Nadmetanje ćevabdžinica za učešće na manifestaciji "Smederevska jesen 2018"  |  Crna Gora sve privlačnija turistička destinacija  |  Poreska inspekcija zatvorila 10 beogradskih lokala u centru grada  |  KFC stiže i kod komšija  |  Kragujevac dobija Vinski Hab  |  Danas počinje 16. Beer fest  |  Apatinska reciklažom čuva planine  |  Nišvil oborio sve rekorde, više od 200 hiljada posetilaca  |  Proizvodnja i prodaja leda sve unosniji posao  |  Odloženo renoviranje Bristola  |  U Sarajevu sve više gostiju  |   ||
   

Hrvatska: Struka se protivi povećanju boravišne takse

02.08.2018
Nastavljaju se pritisci struke na Ministarstvo turizma i predloženo povećanje boravišne takse za iduću godinu, no uprkos tome predlog bi trebalo danas da se nađe u Vladi. 
 

Predstavnici hrvatske turističke industrije okupljeni u Hrvatskoj udruzi turizma, Udruzi poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske, Udruženju hotelijera pri Hrvatskoj privrednoj komori, Kamping udruženju Hrvatske i Hrvatskoj udruzi poslodavaca ne podržavaju novi predlog Uredbe o visini boravišne takse za 2019.

Načelno se ne protivimo eventualnom podizanju iznosa boravišne takse, ali smatramo da povećanje nije prihvatljivo bez temeljne analize celog sistema turističkih zajednica. Samo povećanje prihoda bez redefinisanja uloge i zadataka pojedinih nivoa turističkih zajednica i bez procene realnih finansijskih potreba novi je neargumentovani namet na turizam, kazao je Veljko Ostojić, direktor Hrvatske udruge turizma.

Turistička udruženja naglašavaju da prihodi sistema turističkih zajednica od boravišne takse svake godine ionako značajno rastu zbog rasta broja noćenja, pa je tako porast prihoda u 2017. iznosio 11 odsto, odnosno 47 miliona kuna. Svako novo opterećenje, prema mišljenju sektora, smanjuje i ovako relativno nisku konkurentnost hrvatskog turizma u porešenju s državama u okruženju i nije u skladu s preporukama EU-a o smanjenju fiskalnih i parafiskalnih opterećenja privrede. Jedinstveni stav turističkog sektora je da Ministarstvo turizma treba da donese novi Zakon o turističkim zajednicama i Zakon o boravišnoj taksi. U tim zakonima treba da se detaljno preciziraju aktivnosti koje sprovodi svaka pojedina turističkih zajednica, kao i precizna i transparentne namena sredstava prikupljenih od boravišne takse. O svojim stavovima i predlozima turistička industrija upoznala je nadležno ministarstvo verujući da će se, nakon prošlogodišnjeg povećanja, ipak uvažiti mišljenje turističkog sektora.

O svemu su se oglasili i Gari Cappelli, resorni ministar, te Kristjan Staničić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice navodeći da su sredstva prikupljena boravišnom taksa važan prihod celokupnog sistema koji obuhvata HTZ, te su usmerena i na finansiranje promotivnih aktivnosti.

Cappelli ističe kako boravišna taksa nije nikakav porez, niti parafiskalni namet te se sredstva ne slivaju u državnu blagajnu, već je reč o prihodima koji se direktno vraćaju u destinacije putem preraspodele gradovima, županijama, HTZ-u i Crkvenom križu.

Staničić pak navodi kako sredstva prikupljena boravišnom taksom značajno unapređuju funkcionisanje celokupnog sistema turističkih zajednica: Znamo da je boravišna taksa najznačajniji prihod sistema turističkih zajednica, a reč je o iznosu koji plaća gost i koji se na primer, kroz model udruženog oglašavanja, potpore manifestacijama, unapređenje ponude i drugo u najvećoj meri vraća natrag u sistem. Konkurencija ne miruje. Više novca iz boravišne takse znači više novca za promociju zemlje. 
 
 
Izvor: SEEbiz

Nazad
 

 
 
facebook 
 
back to top